Antagligen den mest förvirrande filmen jag sett

Var på bio igår med "mina" fina killar och såg Cloud Atlas. Trailern var bra och filmen verkade spännande. Att Tom Hanks spelade gjorde den till ett självklart val. MEN jag fattar inte! Filmen inrymmer sex olika historier under olika tidsåldrar, och alla spelas av samma skådespelare. De är länkade på nåt viss.
 
Jag hittade den här bilden som förklarar kopplingen
Bilden säger inte mycket om man inte har sett filmen, men den gjorde mig klokare på filmen.
 
Och det här citate kan förklara tanken bakom den:
 
Ser ni vem detta är?
 
Hanks olika roller
 
 
Kramkram
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke Lind

Jag har hört att den är riktigt krånglig och man kan behöva se den ett par gånger för att förstå, därför vill jag se den. Men väntar ett tag till och hoppas den går på bio ett tag till.

2013-03-09 @ 14:04:40
URL: http://michael-lind.se/blogg
Postat av: Jessie

Jag och Thomas ska faktiskt se den ikväll :-) Fast vi ska streama den. Hoppas att jag inte tycker att den verkar så där krånglig. Jag återkommer så snart jag har sett den!

Svar: Har ni sett den då?
Darknessangel

2013-03-09 @ 18:17:35
URL: http://www.jessicaberggrenturban.n.nu
Postat av: Thomas

Om bilden förklarar en koppling vet jag inte, men det som bilden säger är vilka skådespelare som spelar vilka personer i vilken tidsålder och om den personen är god, ond eller neutral. Så följer du den blå linjen hela vägen så visar den vilka roller som den skådespelaren spelar.

Så om inte annat så ska man väl i alla fall ge beröm till makeup-artisterna.

Svar: Alla de personer som spelas av samma skådespelare är sammankopplade på något sätt, och därför förklarar bilden kopplingen melllan dessa. Man förstår det när man sett filmen.
Darknessangel

2013-03-09 @ 18:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0