Nu uppfyller jag mitt löfte

Förra året skrev jag 2013 och bad att det skulle vara snällare mot mig. Så kära 2013 vill jag tacka dig för att du har lyssnat! Visst har du haft dina elaka lekar då och då, samt slitit ut mig hårt men du har lyssnat.
 
Året började inte så bra med samma gamla skit. I februari upptäckte jag, genom att bete mig väldigt illa, att jag har folk som bryr sig runt mig. De hjälpte mig genom den svåra tiden. Det var också i februari som jag blev ihop med en kille som var/är för perfekt för att vara sanna. För att skydda mig intalade jag mig själv att han inte var sann! 
 
I April fick jag jobb på kriminalvården och slutade som polisvolontär efter en lång paus. Första tiden på kriminalvården var tuff. En intagen lyckades knäcka mig och jag lyckades knäcka en annan, och sedan gav jag mig själv skulden för allt. Min kille var där för mig och jag började tro att han faktiskt var på riktigt. 
 
Månadderna gick och vissa saker blev bara mer komplicerade och destruktiva medan andra blev lättare att hantera och klarare att se. Trots all smärta, tårar, ångest och misstag under de månaderna fanns även massa skratt och många glädjestunder. Varje gång jag var med min kille slutade resten av världen existera. Det var bara jag och han, och hans mjuka händer, glittrande ögon och varma röst och trygga famn.
 
Jag har tagit mig genom hösten med snigelsteg, men med varje litet steg har jag lärt mig något nytt om mig, om världen och hur den fungerar. 2013 har fått mig att sluta med många destruktiva saker, fått mig skratta och känna glädje igen och viktigast av allt har det skänkt mig en kille med ett hjärta av guld... Nä ett hjärta av kött och blod. Ett mänskligt hjärta som rymmer all världens kärlek och lite till. 
 
Utan dig hade inte klarat av det här året. Älskar dig Mírion 
 
 
 
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Michael

Så glad jag blir av att läsa detta. Hoppas ditt liv fortsätter i samma riktning och att jag kan få en stor kram när jag kommer tillbaka till Sverige. Här kommer en virtuell kram iallafall

KRAM!

2014-01-09 @ 10:01:36
URL: http://blogg.escape360.com/michael

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0