Jag har vunnit =D

Motivering från retorikexperten Diana Leidersten
 
Hanan – Helt rätt, visst är det viktigt att visa intresse och samtidigt våga ta för sig, monologmonster (de som bara pratar om sig själva) är inget bra sätt att knyta nya kontakter på!
 
Det har jag gjort från unionen student eftersom jag skrev på deras blogg när de efterlyste tips på nätverkande när man är på jakt efter jobb. Så löd deras uppmaningen:
Hur nätverkar du? Dela med dig av ditt bästa tips för att knyta nya kontakter i kommentarsfältet nedan! Fem personer vinner två biobiljetter var, vi vill ha ditt tips senast den 10 december
 
Mitt svar, som var hämtat från mitt liv, blev följande:
 
Hanan skrev den 29 november, 2012 kl. 07:20:

Visa lika stort intresse för den du pratar med som du vill att den ska visa dig. Att lyssna efter och läsa på vad arbetsgivaren söker kan vara nyckeln till jobbet. Där jag har jobbat sedan sommaren 2010 hade jag sagt till min chef att jag gärna ville ha fler extra jobb. Dessutom hade jag pratat med kollegor från andra avdelningar och gjort det klart att jag söker flera jobb. PÅ de två sätten har jag fått två ytteligare vikariat inom samma förvaltning men olika avdelningar. Så man ska inte vara rädd att sprida ordet!

Visst är det kul när ens idéer blir uppskattade =D Roligare är det att vinna två biobiljetter när man är en filmälskare som jag ^^

 

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Grattis! :-D Superkul! Vad glad jag blir för din skull. :-) Och just det, min "icke-kommentar" på ditt första mejl beror på att jag har haft annat att göra. Men jag ska svara så snart jag kan! Eventuellt på måndag. :-) Thomas åker hem då.

Svar: Tack =)Okej då vet jag vad det handlar om ;)
Darknessangel

2012-12-15 @ 16:51:02
URL: http://dreamingtiger.blogg.se
Postat av: Bodypalace

Grattis! Bra att spread the word som man säger på engelska haha! Bara man inte gör som ungdomarna i göteborg nu och prider falska rykten.

Vad blir det för film då? Hobbit kanske?

Svar: Tack :)Nä Hobbit har jag rredan sett och var lite av en besvikelse :/ För många roligheter och för lite drama. Kankse Berättelsen om Pi. Har läst boken för lääänge sedan så nu passar det att se filmen :)
Darknessangel

2012-12-19 @ 17:45:10
URL: http://bodypalace.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0