Första veckan avklarad

Jag har överlevt första veckan på kriminologin =)
Det har dock inte varit helt problemfritt. Administratören hade gjort fel så jag var inte registrerad och blev det först några dagar efter terminsstart. Detta innebar att jag inte kunde vara med på nation när alla andra i klassen kunde det. Visst hamnar man utanför :( Nästa vecka har vi en sittning men jag kan ändå inte vara med eftersom jag jobbar den dagen. Menmen...

Kurslitteraturen är inte heller så lätt att få tag i. Min ekonomi tillåter inte att jag köper alla böckerna och på biblioteken är det helt omöjligt att låna en bok. Alla har varit ute i god tid och lånat böckerna. Men jag läser de jag har sålänge och se hur det kommer bli med de andra.

Kurskamraterna är trevliga när man väl börjat prata med dem. Jag är inte den som brukar ta initiativ att börja ett samtal med en främling och då blir det lite svårt att umgås. Men det har ändå bara gått en vecka så det kommer säkert bli bättre med tiden ;) Just nu gäller det att fokusera på uppgiften till nästa vecka. Ja vi kör hårt från början... eller ja det är lärarna som kör hårt med oss ;) De har höga förväntningar eftersom antagningspoängen var rätt så höga. Jag kollar upp exakt hur höga till nästa inlägg.


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Behöver du hjälp med finansieringen till kurslitteraturen? Jag hjälper dig gärna om du vill. Lycka till med uppgiften! :-D

2011-09-04 @ 11:32:14
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0