Förlåt!



Så många gånger
Som du velat ta ditt liv
Så många gånger
Som din själ velat känna en kniv
 

Så många gånger
Som du har gett upp
Så många gånger
Som du har misshandlat din kropp


Så många gånger
Som jag sett dig svag
Så många gånger
Som jag bara gått iväg


Så många gånger
Som jag har vänt dig ryggen
Så många gånger
Som jag har gjort dig besviken


Hur många gånger behöver jag be om förlåtelse?
Kommer jag någonsin att få tillåtelse?
Att stiga in i din värld?
Att få veta varför du ser allting i svart?


Hur många gånger behöver jag säga förlåt?
Finns det några ursäkter?
Räcker det att jag skriver en låt?
Eller att undra över det som smärtar?


Kommer du kunna förlåta mig?
Kommer vi kunna gå vidare?
Trots att jag inte alltid varit där för dig?
Jag trodde du var en krigare


Har varit rädd att säga några ord
De kanske sårar dig
Vill inte orsaka dig mera ont
Vill inte förstöra det som finns kvar av dig


Det gör ont att förstå hur du mår
Därför försöker jag förneka
Men när jag ser en tår
Börjar jag tveka


Jag lovar jag ska ändra mig
Jag ska ta mitt ansvar
Jag ska hjälpa dig
Även om jag inte har alla svar


Ännu har vi kraft
Ännu kan vi strida
Låt mig ta din hand
Förlåt mig, och låt oss tillsammans genom livet glida

 


Kommentarer
Postat av: Jessie

Snacka om känslosamt. Jag är ingen stor beundrare av dikter, men det här var nästan som att läsa en längre berättelse. Jag fylldes av så många känslor att det inte är klokt. Jättefint skrivet. <3 Samtidigt undrar jag vad som ligger till grund för den här dikten.

2011-09-29 @ 21:02:02
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: Anonym

En mycket vacker dikt.

2011-10-01 @ 23:09:47
URL: http://www.samthepoet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0