Mitt eget brev till mitt sextoråriga Jag

Kära 16 åriga Jag
Jag vet inte vad jag ska säga till dig
Ibland känns det som om jag inte känner dig
Jag är 23 år nu men saknar fortfarande svar
Jag vill be dig fortsätta kämpa
Men jag vet att du kommer göra det
Jag vill be dig vara stark
Men jag vet att du är
Jag vill berätta att du kommer bli sviken,
Lycklig och älskad igen
Men jag vet att det är en lögn

Mitt 16 åriga Jag
Jag skulle vilja be dig att inte gå samma väg som jag
Var inte rädd att växa upp!
Jag försöker gå vidare
Men alla minnena finns kvar
Varför klamrar du dig fast vid mig?
Jag är vuxen idag
Och jag vet inte hur jag ska rädda dig

Mitt 16 åriga Jag
Det finns ingen enkel lösning
Ja, livet är tufft
Och det gör ont med varje andning
Ja, livet är orättvist
Men det har vi klarat av visst!
Vi trodde inte att vi skulle bli så gamla
Vi trodde aldrig att vi skulle bli över tjugo år
Men se på oss
På stadiga ben här vi står
Mot alla odds
Och genom alla svårigheter
Och trots att vi ibland glömt varför vi lever
Är vi kvar

Mitt 16 åriga Jag
Utan dig skulle jag inte finnas idag


Kommentarer
Postat av: razaha

Hejsan!

Gillar det du skriver, och ger dig en Award enligt följande:



Jag har fått ännu en Award, denna gång från en av mina favoritbloggerskor. Mångmamma har ungefär samma historia som mig, och skriver helt underbara inlägg från sitt liv som skribent och Mångmamma.



Många gånger prickar hon det jag själv gått och funderat på...sådant som är livsnödvändigt och ibland borde göras om.



Awardens villkor innebär att länka tillbaka till den du fått den av,

fullborda de fem meningarna och ge vidare awarden till fem bloggvänner.



1) När ingen ser eller hör mig.....

Dansar jag galet omkring på gräsmattan med händerna utsträckta, glad över att bara få finnas.



2) Jag går aldrig hemifrån utan .... ett anteckningsblock och penna



3) Min blogg Novellbloggen-Razaha heter som den gör för att jag ....skriver noveller i massor, och har tre barn som heter RAzmus, ZAbine och HAmpus.



4) Om jag vågade skulle jag ... ??? Inte skulle, kommer att: Spela in en cd-skiva med mig själv som sjunger egenskrivna sånger. Men just nu hinner jag inte så...det blir senare.



5) Om tio år kommer jag att ...vara publicerad författare, ha två tonåringar, ha gjort minst en film efter ett manus skrivet av mig, och hjälpa andra med deras manus.



Nu är det din tur att skicka vidare till fem intressanta bloggerskor du är nyfiken på;



2011-10-24 @ 00:26:47
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0