100-ordare VREDE

100-ordare är mininovell på exakt hundra ord, exl titeln. Denna novellform är ganska ny för mig och här kan du läsa mitt första försök :) Det var riktigt svårt att få ner texten till endast hundra ord. Till slut blev jag ändå nöjd med resultate. Har tänk skriva den som en "vanlig" novell också :)


VREDE

Tidningarna dunsar mot golvet och väcker mig. Den jäveln har gjort det igen! Ilsket bestämmer jag mig för att läxa upp sömnförstöraren. Jag ser hur jag reser mig och skyndar mot dörren, öppnar och vräker ur mig det fulaste jag har lärt mig. Jag ser ynglingens oförstående blick falla på mig. Plötsligt ser jag en svarthet som sprider sig i hans ögon medan han tar raska steg mot mig. Sedan förvandlas frågetecknet på hans läppar till ett ondskefullt ihåligt garv. Jag håller för öronen och blundar. Tittar igen. Jag ligger i min säng. Tystnad, mörker och ett par stirrande ögon!



Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag läste den på Vildsints blogg och tyckte att den var otroligt bra! Du är väldigt skicklig på att skriva :-) men det vet du redan ;-)

2011-05-14 @ 14:54:09
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0