Trams, trams och ännu mer trams!

Arbetsförmedlingen, A-kassan, CSN, kommunens SEF och universitet är bara så värdelösa!

Man kastas runt mellan de olika organen utan att nån kan svara på ens frågor eller komma med vettig hjälp.
Jag är bara så jävla trött på alla likgiltiga idioter som jobbar där.

Sist jag pratade med arbetsförmedlingen fick jag kommentaren "hoppas du har sparat pengar nu när du jobbat så har du till de månaderna"
Vilket jävla skitsnack! att hon vågar uttrycka sig på slarvigt!

Med "de månaderna" menar hon de tre månaderna som man får vara helt utan ersättning om man är ungdom och blivit arbetslös. Något mer galet har jag aldrig hört.
Visst har jag sparat men inte för att överleva på under existensminimum. Visst har jag sparat men jag vill kanske göra nåt speciellt med pengarna. Visst har jag sparat men inte hur mycket som helst. Visst har jag sparat men... tänk om jag inte hade sparat? 0.o

När jag frågar akassan om nånting så får jag svar från världens suraste och otrevligaste människa "du ska fråga riksdagen"
Va faaaaan sitter han där för om han inte kan svara på en enkel fråga?!

Halva terminen har gått och jag har inte fått en enda krona från CSN. Inte ens ett besked har de skickat trots alla mina samtal

Jag orkar verkligen inte bry mig längre om nånting överhuvudtaget. Det kvittar om jag gör rätt eller fel, det blir ändå fel. Lika bra att inte göra nåt alls. För jag har verkligen ingen ork kvar att bry mig!




Det blir ingen kram den här gången för jag bryr mig inte om det heller

 


Kommentarer
Postat av: Inga Lind

Du får ge dig fan på att få svar! Ge upp är för pussies!

2011-03-18 @ 09:51:31
Postat av: Jessie

Jag tycker så synd om dig att du blir behandlad som skit :-( Det ska inte behöva vara så. Men försök att inte ge upp trots att allt känns skit! Du är en stark människa som har klarat av väldigt mycket. Inte många skulle ha gjort det. Jag finns här om du behöver <3 Kanske inte så stor tröst, men det är i alla fall sant.



Kram

2011-03-19 @ 09:53:12
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0