Jag blir rädd 'o'

Nu har man vant sig vid alla "fjortis-bloggar"
Människor som inte har annat att blogga om än vad de har på sig för kläder och hur mycker smink de har köpt
samt alla som inte har mer att säga än ja... något i stil med
" Idag vaknade jag, åt, gick till skolan och sen träffade X och Y och A och vi hade fett kul och skolan suger bla bla bla"
Berätta något som vi inte vet! Klart man vaknar, det gör man varje dag! Klart man äter och självklart att skolan suger (för det mesta) Det är så irriterande, men bara irriterande. Jag blir däremot rädd när jag hamnar på blogg till nio årig tjej som försöker imitera de här fjortisarna :O Smink, kläder, hår ja utseendet är viktigast :(
Dessutom massa bilder på sig själv där hon försöker se vuxen ut, Alla pedofilers dröm!

Om jag haade varit hennes mamma så skulle jag ha blivit skit orolig och jag skulle inte ha låtit henne fortsätta blogga på det sättet. Samma gäller för om det hade varit en pojke. Nätet är som en enormt stor skog, ibland stötter man på vackra fåglar där och ibland den där hungriga tigern som vill känna smaken av sitt offers varma blod!


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag håller fullständigt med dig. Man har tröttnat väldigt mycket på alla de här fjortisbloggarna. Fast det är inte alltid klart att man vaknar :-P Det kan hända något under natten som gör att man inte vaknar igen. Men jag förstår vad du menar :-)



Det är riktigt hemskt när så små barn försöker vara vuxna. Såg ganska många småflickor i Malmö som sminkade sig och de kunde inte vara mer än sju år! Det är skrämmande. Jag hoppas att trenden vänder tills man får egna barn, eller att man i alla fall kan uppfostra dem så att de har sunt förnuft, både vad gäller utseende och vad de gör på nätet.

2011-03-08 @ 19:45:10
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0