Tro inte att det blir bra Hanan, tro aldrig det!

Igår kväll tänkte jag skriva ett inlägg och döpa det till "Det går bra nu". Det skulle handla om att vissa bitar i mitt liv börjar falla på plats. Ny lägenhet, ny pojkvän, ny utbildning och hyfsat extra jobb. Men de bitarna ha nog fallit så hårt att de blivit krossade. Bokstavligen över en natt!

Hur kunde jag låta mig luras på det sättet? Hur kunde jag tro att det kommer bli bra? Livet är inte att lita på. Ödet är inte att lita på. Och glädje är en lömsk djävul!


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Sofie Trinh Johansson

vad jobbigt det låter, hanan. men du har redan vunnit så himla mycket! ta ett steg tillbaka, men inte till ruta ett. KRAM!

2011-12-08 @ 20:04:26
URL: http://sofietrinhjohansson.se
Postat av: JRL

Usch, känner igen det där alldeles för väl. Man tror att man kommer att få vara lycklig, men så kommer livet emellan och visar upp sina allra fulaste sidor. Kan tyvärr inte säga annat än att jag vet hur det känns, och tro mig, är man bara tillräckligt envis kommer allting att ordna sig till slut.

Kraaam!

2011-12-27 @ 08:37:30
URL: http://johanlindback.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0