Smällen!

För ungefär två veckor sedan skrev jag på facebook att den 15/8 kommer det att smälla. Det gjorde det på många olika sätt. Ett sätt hade jag inte alls räknat med :s

Kortfattat: igår var jag så trött på morgonen så jag orkade inte gå till jobbet. Istället tog jag bilen. Jag körde och allting gick bra till det kom till en ljustrafikkorsning. Det var rött. Det såg jag långt innan jag var framme. Det stod en buss framför mig. Jag gjorde precis som man ska göra. Släppte gaspedalen och la foten på bremsen för att bromsa när det var dags. Det blev dags. Jag tänkte bromsa. Bromsa! Bromsa för helvete! In i bussen!

Jag vill tro att jag inte var tillräckligt uppmärcksam. Att jag var där men inte tankarna. Men nej! Jag tänkte jo rätt. Jag såg trafikljuset och bussen. Men min fot reagerade inte. Det var inte hjärnan utan foten. Jag vill inte skylla ifrån mig på foten men jag menar... jag vet inte vad som hände.

På risk-etta utbildningen som man gör när man ska skaffa körkort pratar dem om hur alkohol och droger påverkar körandet. Även trötthet och reaktionsförmågan tar de upp. Det senare tror jag att jag har råkat för. Jag var för trött och hade sovit för lite för att köra bil.

Nu har jag lärt mig min läxa -_-

Nu kom ingen person till skada. Min bil klarade sig också utmärkt. Men det hade kunnat sluta mycket värre. Jag hade kunna bli av med körkortet :O

Jag har lärt mig att jag inte ska ta onödiga risker när jag kör


Kramkram


Kommentarer
Postat av: JRL

Shit... :O Men det viktigaste är ju att du klarade dig oskadd! Det kunde ju ha gått riktigt illa. Men du ska absolut inte förebrå dig själv för att du körde trots att du var trött, för jag skulle tro att vägarna är fulla med trötta trafikanter på morgnarna.

Kram!

2011-08-16 @ 13:54:24
URL: http://johanlindback.wordpress.com
Postat av: Jessie

Hur känns det nu? Jag blev så himla orolig när du messade om det här, men blev lättad när du sade att du var okej. Precis som jag sade i telefon; du hade tur i oturen. Tur att varken du eller andra kom till skada. Otur att det här hände :-(

2011-08-17 @ 19:59:14
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0