Scarification... konst eller vansinne?

Scarification kan liknas vid tatuering utan bläck. Man skär i huden med kniv men oftast med skalpell för att skapa ärrbildningar som kommer bilda en bild efter mönstret man har skurit. Det är inte ovanligt att man måste avlägsna delar av huden också. Här är lite bilder så att ni ser va jag pratar om.

!Känsliga tittare varnas!









vad tycker du, är detta konst eller bara vansinne?

Själv tycker jag att det är vansinnig konst ;) Och skulle mer än gärna skaffa en nån gång. Men än så länge håller jag mig till tatueringar =)

Kramkram



Kommentarer
Postat av: Ells

Jag trodde man bara skapade små är som att bara typ rista in i huden inte skära bort .. Gud vad läskigt.. men snyggt i vissa fall ..

2011-04-08 @ 16:47:09
URL: http://jademysteries.blogg.se/
Postat av: Emmy

Hej! Efter lite googlingar om Ujik i Lund såg jag att du gick den kursen förra våren. Jag är själv väldigt intresserad så jag skulle bli glad om du kunde svara på ett par frågor. Vad tyckte du om kursen och hur svår var den? Vet du hur stor chansen är att komma in på juristprogrammet följande termin?



Tack på förhand!

/Emmy

2011-04-08 @ 17:07:58
Postat av: Jessie

Även om resultatet kan bli snyggt efteråt, tycker jag att det är vansinne att utsätta sig för sådant. Fy vad hemskt det såg ut, trots att sista bilden var väldigt snygg. Jag ryser vid blotta tanken på vad de gör med sina kroppar. Jag hoppas att du inte tänker göra så :-o

2011-04-08 @ 19:56:41
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: Natalie (Teckningar & fotografier)

Den sista bilden, där ser det bra ut. Men att tänka på HUR DEM HAR GJORT DET är förfärligt. Fy. VANLIGA tattoos for the win. Helt klart.

2011-04-09 @ 11:43:50
URL: http://nataliehakansson.blogg.se/
Postat av: Michael

Jag kan ju säga att det är ingenting jag är det minsta sugen på att göra. Så mycket gillar jag inte smärta och så snyggt tycker jag inte att det är med ärr.

2013-01-21 @ 16:35:15
URL: http://michael-lind.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0