Det här med att ändra sig

Till anledning av förra inlägget skriver jag detta. Jag har fått en del intressanta kommentarer och mejl på förra inlägget. De flesta verkar hålla med mig. Men jag ska göra tydligt varför jag tycker som jag gör.

Jag har ändrat på mig och försökt anpassa mig efter andras krav många gånger, men resulttatet blev alltid samma; någon var ändå missnöjd.
Det jag har lärt av den erfarenheten är att hur mycket man än ändrar på sig så kommer någon, minst en, att ändå vilja ändra på en ännu mer. Den personen blir aldrig nöjd. Sedan har jag lärt mig att detta missnöje beror inte på mig, utan det beror på den personen själv. Den personen är egentligen missnöjd med sig själv. Tyvärr är det alltid lättare att kritisera andra och påpeka deras brister än att titta på sig själv med kritiska ögon. Den personen har ett behov att trycka ner andra för att kunna känna sig värd, för att kunna känna att han/hon duger. Sådana människor finns överallt och att försöka göra de alla tillfreds kommer att resultera i att man förlorar sig själv.


Därför är jag som jag är :)

Kramkram


Kommentarer
Postat av: razaha

Jag hade den här diskussionen senast igår, och tänker skriva ett inlägg om det på min blogg. ALLA måste väl för fasiken vara den de vill. Varför skall det bara finnas en mall hur alla skall se ut.

Jag slår bakut direkt någon försöker pracka på mig en klädstil eller levnadsstil jag inte är.

Go girl, skit i vad andra säger, var dig själv och må bäst.

2011-04-30 @ 16:15:30
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0