Sorgligt 'o'

Jag blir så arg på hemtjänsten i malmö. Nåt slarvigare har jag aldrig varit med om! Jag får massa samtal från äldre personer som sitter hemma i flera timmar och väntar på att någon från hemtjänsten ska leverera deras mat, hämta deras sopor, tvätta osv men ingen dyker upp på de bestämda tiderna! Och när vi ringer till dem på hemtjänsten så är där ingen som svarar. Det kvittar vilken stadsdel det gäller. Hur kan de som jobbar där bara glömma bort sina klienter? Så oansvarigt! Och man känner sig så värdelös när man inte kan hjälpa de personerna. Det enda jag kan göra är att hitta nån lämplig att koppla samtalet till, och som sagt är det inte alltid de svarar, och jag får tillbaka de förtvivlade personerna som försöker få tag i nån som kan förstå att de är faktiskt oxå människor och är värda att behandlas därefter.

Det är ännu värre när de ska få mediciner från sjuk- och distriktssköterskorna och dessa inte kommer med medicinerna i tid! Mediciner är inget att leka med :s

Men mkt beröm våra gamla ska få för deras tålmodighet (om man kan säga tålmodighet) Jag sj skulle aldrig klarat att vänta på nån i FLERA timmar :O

Hallå Malmö stad! Vart är vi på väg?

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; äsch det går att rösta ändå ;D

2010-07-22 @ 11:06:28
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0