Körkort ^_^

Körde upp igår och klarade det :) Nu är jag så så så glad! Det har jag inte varit på ett bra tag.

Inspektören var jättesnäll. Innan vi började köra sa han att jag ska slappna av och ta det lugnt bara så kommer allt gå bra. Och att jag ska tänka som en vanlig övningskörning och köra som jag lärt mig. Det var riktigt lugnande och jag kände att jag skulle klara det.
MEN...
När vi avslutade så trodde jag att var åt h****
Jag gjorde två fel:
1- parkering =/ Jag körde in rätt i parkeringsrutan och sen körde ut för att rätta bilen trots att den stod rätt från början(idiot) När jag körde in igen så blev den sne! Körde ut igen och in men den blev inte bra.

2- missade en vänstersväng för jag blinkade till vänster försent och då hade alla bakom börjat köra om så jag kunde inte hitta lucka för att byta till vänster fil (dålig planering) Det löste jag genom att göra en u-sväng längre fram i en annan korsning och sedan svänga höger i den korsningen som jag missade.

Efter att jag hade parkerat och stängt av motorn så började inspektören påpeka de felen och predika om dem. Jag tänkte att det var helt kört. Utifrån va han sa och hur han sa det så hade jag ingen chans att ta körkortet. Sedan säger han "nu har jag skällt färdigt och du är godkänd" =D

Gissa om jag slog ratten? ja det gjorde jag
Gissa om jag fick tårar i ögonen? Ja det fick jag
Gissa om jag sa att han är riktigt elak? ja det sa jag
Men sen så fick han en kram för att han var snäll ändå ^^

Det enda som saknas nu är en biiiiiiiiiiiiil :'(
En som den här kanske

Hahaha vilket monster ^^^

Kramkram


Kommentarer
Postat av: znyggacheyer!

gratz till körkortet :D!

var gärna med i veckans blogg :)

kommentera bara " jag är med !" i ett inlägg :D

2010-12-08 @ 14:14:34
URL: http://znyggacheyer.blogg.se/
Postat av: znyggacheyer!

gratz till körkortet :D!

var gärna med i veckans blogg :)

kommentera bara " jag är med !" i ett inlägg :D

2010-12-08 @ 14:14:34
URL: http://znyggacheyer.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Hej hej, har du lust att skriva några frågor har frågestund till söndag kl 19.00

2010-12-08 @ 14:20:32
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: Jessie

Grattis än en gång till körkortet :-D Blev riktigt glad när du ringde mig ^^ Haha, Inspektören sade ju samma sak till dig innan du började köra, som jag har sagt :-o Du lyssnar inte på mig snyft Synd att bilar är dyra, för annars hade du mer än gärna fått en i julklapp, för det har du förtjänat! Grattis ^^ <3

2010-12-08 @ 21:07:01
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0