Adrenalinkick

I fredags hämtade jag ut mitt körkort från posten. Såhär ser det ut

Ps. ni får inte se mitt personnummer eller underkrift ;P
Bilden är inget vidare men jag är stolt ändå ^^

Igår hyrde jag en bil och körde i fyra timmar. En rejäl adrenalinkick. Att få sitta i en bil och köra själv är en sån fantastisk upplevelse. Jag tvekande en stund när jag satt i bilen och tänkte om jag verkligen ville köra. Men det ville jag så jag körde ändå.

Först när mina syskon och brorsans flickvän satt med i bilen som jag kände den verkliga pressen. Alla mina sinnen blev på topp och koncentrationen var där hela tiden. Då handlade det inte bara om mig och bilen, utan jag hade ansvar för dem oxå. Jag hade ansvar för andra människors liv! Inte bara de som satt med i bilen utan även de som satt i andra bilar och de som gick ute.

När man sitter bakom ratten så har man ansvar för sig själv och andra och därför kommmer jag aldrig:
-dricka och köra
-vara extremt trött och köra
-prata i mobilen och köra
-smsa och köra
-eller av nån annan anledning vara ouppmärksam!

Till alla som har körkort: när ni är ute och kör så är det inte bara er själva det handlar om. Var uppmärksamma, visa hänsyn och var beredda att handla om det skulle hända något.
Att köra bil handlar om LIV!

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Du kommer säkert vara en superbra förare <3

2010-12-13 @ 16:20:07
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0