Påbörja men inte avsluta

Jag har upptäckt att jag är bra på att påbörja saker utan att avsluta dem :( Jag tror jag har vetat det hela tiden utan att velat erkänna det. Ta något så enkelt som att läsa en bok. Tilltalar den mig inte läser jag inte ut den. Om jag ändå gör det så tar det mig evigheter att bli klar. Och jag är ändå lite av en bokslukare!l
 
Det blev extra tydligt för mig när jag började med judon. Först tänkte jag att det vill jag absolut fortsätta med. Efter fyra gånger och ett ordentligt fall på svanskotan men en veckas värk har jag tappat intresset. Eller nja inte riktigt. Jag har andra orsaker som gör att jag inte har gått senaste två veckorna. Tid och trötthet är bara några värdelösa ursäkter egentligen. Jag tror det är intresset ändå *_* 
 
Ibland kan ett sådant beteende vara farligt. Ta t.ex. när jag läste socionomprogrammet; jag hoppade av innan första terminen var slut :( Eller när jag läste kriminologi första gången; klarade av endast första veckorna och hoppade sedan av osv. Det gjorde att jag förlorade min rätt till studiemedel och tvingades istället att ta studieuppehåll och jobba. Det var vääääääldigt nära att jag lämnade mitt jobb också men så pank som jag var stannade jag ändå. Tankarna att sluta har trots det förföljt mig. Samma tankar plågas jag av nu när det gäller mitt nya jobb på felanmälan på KC =/ 
 
Många runt mig vet inte riktigt om de kanske små men slitsamma striderna som pågår inom mig. De tror att jag är så perfekt och så framgångsrik och så smart och så bra på att fatta rätt beslut och så ansvarsfull. Och det är precis det de ska tro för det är det jag visar och vill att de ska se.
 
 
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag må inte veta alla detaljer, men jag vet att du inte är perfekt. Det är ingen. Jag vet att du har olika strider inom dig även om jag inte alltid vet exakt vilka de är. Gör bara ditt bästa. Ingen kan kräva något annat av dig. jag älskar dig ändå. Det hoppas jag att du vet. <3

Svar: Det vet jag <3
Darknessangel

2012-10-28 @ 10:13:59
URL: http://dreamingtiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0