Bra och dålig

Min helg har varit blandad. Lördagen var toppen medan söndagen var botten.
 
Lördagen tänkte jag ta som ett litet avbrott från hemtentan. Det var välbehövt då jag kände att huvudet nådde mättnadsgränsen. Polisvolontärerna skulle ha bowling på kvällen så jag hängde med. Det var härligt sällskap, roligt spel och avkoppling med några drinkar =) Efter bowlingen blev det lilla torg fram till cirka två på natten. Man träffade sina medvolontärer från helsingborg och Landskrona, och lärde känna nya människor. Efter Lilla torg blev det Max och en jättehamburgare ^^
Jag väljer klot (fotograf okänd!)
 
Sedan var tanken att vakna på söndag med laddade batterier och fortsätta med tentan. Men avbrottet blev längre än jag hade räknat med. För i Söndags fick familjen lämna hunden till en annan familj 'o' De har haft den i två år, men nu ska min bror flytta för studier, min syster går i gymnasiet och hinner inte med och min mamma klarar inte av att ta hand om honom själv. Det bästa för hunden blev att överlämna honom till någon annan.
 
Jag trodde inte jag skulle bli så ledsen över Spiky! Men det kändes verkligen som en stor förlust. Jag grät nästan hela söndagen och var vaken nästan hela natten. Jag bor inte hemma så det har aldrig varit så att jag träffat honom varje dag, men saknaden jag känner nu är obeskrivlig :(
Från när han var valp ^^
 
Självklart vaknade jag med världens värsta huvudvärk på måndagen. Det räckte inte med det utan syrran ringde och pratade om Spiky och det blev tårar efteråt. Mamma ringde och pratade om Spiky och det blev tårar efteråt. Så huvudvärken dröjde kvar över hela dagen och det enda jag gjorde var att hämta en bok från en vän, och att ligga i sängen.
 
Tillsammans med huvudvärken kom även ångesten över tre bortslösade dagar. Tre värdefulla dagar. tre oersättliga dagar. Så igår jobbade jag med tentan som en galning och var uppe till 02:30. Trots att jag la mig så sent kunde jag inte somna förräns en timme senare och jag har varit uppe sedan sex på morgonen.
 
PÅ jobbet passade jag på att skriva på tentan på rasterna och gjorde en rätt bra bit. Sedan sparade jag och stängde ner för att göra annat. Sedan öppnade jag och allt jag hade gjort på hela dagen var borta! Inget av dagens arbete har sparats! det var droppen. Jag kan nu bocka av "gråta på jobbet"!
 
Nej inget känns bra och tentan känns åt h**** :( Vet ifan inte hur jag ska hinna skriva klart tentan till fredag o_0
 
 
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Jessie

Skönt att du blev klar med tentan till sist, för jag antar att det var den som du höll på med när du skrev det här inlägget? Så sjukt irriterande och absolut ger det upphov till panik när man inser att det man har skrivit inte har sparats. Jag lider med dig där.

Och det med Spiky ... Tråkigt att ni tvingats lämna bort honom, men det var nog rätt beslut. Om man inte har möjlighet att ta hand om djur blir det värst för djuret om man behåller det ändå. Han har det säkert bra där han är nu. Men jag vet hur jobbigt det är att behöva skiljas från djur. Trots att jag har upplevt det en mängd gånger vänjer jag mig aldrig. Och inget djur kan ersätta något annat. Ni får helt enkelt tänka på det positiva och minnas er tid tillsammans. :-) Det blir bättre med tiden. Kanske inte helt bra, men det blir bättre. Det gör mindre ont till slut.

2012-10-07 @ 19:10:44
URL: http://www.jessicaberggrenturban.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0