Vad har hänt?

Förra veckan träffade jag en gammal kompis från gymnasiet. Vi stod och snackade en stund och då kom det fram att han går sin sista termin på universitet och han tar examen till sommaren. Självklart blev jag glad för hans skull, men när jag kom hem började jag tänka på mig själv och vad jag har åstadkommit sedan jag tog studenten.

Alla från klassen som jag har någon form av kontakt med har lyckats rätt så bra i livet. Några har gått vidare med sttudier som snart avslutas. Några har gift sig, förlovat sig eller skaffat barn. Två som jag känner till har flyttat utomlands för studier och jobb. Andra har lyckats skaffa sig fasta jobb. Oavsett vad de har satsat på så har de lyckats bra.

Vad har jag gjort då? Påbörjat studier som jag sedan hoppat av. Inlett helt misslyckade förhållanden som aldrig borde ha inletts. Hade ett jobb som jag efter åtta månader inte fick behålla. Varit arbetslös :( Har gått i väggen så många gånger av olika anledningar.

Det känns som om de senaste åren har varit en ständig kamp mellan mig och livet, där livet har vunnit över mig de flesta gångerna! varje gång jag reser mig kommer en osynlig kraft, starkare än mig, och drar ner mig igen.




Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Det är väldigt subjektivt med vad det innebär att lyckas. Du ska verkligen inte tänka att du har misslyckats. Du har skaffat dig erfarenheter som vissa inte har. Tänk så istället. Alla är vi olika. Det bästa man kan göra är att kämpa och försöka göra det bästa av sin situation. <3

2012-03-05 @ 18:36:59
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: JRL

Det enda jag kan säga till tröst är tyvärr att du är långt ifrån ensam. Jag kände igen mig i nästan vartenda ord du skrev. Det kunde lika gärna ha gällt mig. En del går det bra för, andra (som jag) får det betydligt kämpigare. Men av erfarenhet vet jag att allt kan förändras snabbt. Innan du vet ordet av är det du som har både avklarade studier, arbete och förhållande. Det är din tur att få uppleva den glädjen nu! Kram

2012-03-08 @ 05:12:18
URL: http://johanlindback.wordpress.com
Postat av: maria

Tittar du mycket på film ?



Kan du rekomendera nott ?

Kram Maria

2012-03-08 @ 06:27:12
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Postat av: Hanna Ek

Jag gillar verkligen hur din personlighet framstår i din blogg, du verkar inte vara som alla andra om man säger så! Har en tävling på min blogg som jag tror att du har stor chans att vinna, kram!

2012-03-09 @ 03:49:23
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0