Kan man verkligen vara så dum?!

Ica, Skrea Strand

Två tjejer ~14 står utanför Ica och röker. De har tidigare pratat om olika skönhetsingrepp.
Tjej 1: Men du… Om man opererar näsan, får barnet då den nya eller den gamla näsan?
Tjej 2: Är du dum eller? Den nya såklart, man får ju nya gener efter operationen.


Konversationen ovan är hämtad från tjuvlyssnat.se. En sida där man skickar in roliga saker man har hört. Det är alltså ett riktigt samtal det jag har här. De tjejerna finns på riktigt '_' Man går i sjuan/åttan när man ät fjorton och då undrar jag; vad fan har de gjort på lektionerna?

Ibland får jag känslan att tjejer i den åldern (lite yngre och äldre också) gör sig själv dummare än de egentligen är. Om det är så, varför gör de det? För att vara roliga? Uppmärksamhet? Är det coolt att vara okunnig?

Vad det än beror på tycker jag att de borde skärpa sig. Jag är bara glad att jag inte var så dum/spelade dum när jag var i den åldern ^^


Kramkram 


Kommentarer
Postat av: Jessie

Det är läskigt att de inte vet bättre. :-o Eller så är det vi som fattar noll. ;-)

2012-07-27 @ 18:46:13
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0