Tenta!

Ja då var den tentan över. Men är jag glad? Nej för att det sket sig. Jag hade ingen ingen ingen aning vad fråga 3 handlade om 'o' "Rent offer" vad fan är detta? Och finns det smutsiga offer? Eller hade det det rena offret precis duschat innan det utsattes för brott? Typiskt att det ska komma en fråga från just den där delen i den där boken som jag hoppade över :(

En av våra föreläsningssalar

Igår sov jag nästan inget på hela natten och tankarna som for genom huvudet lät ungefär såhär: stämplingsteorin, socialkontroll, Durkheim, brottsprevention, stigmatisering, Marx, chicagoskolan, primär anpassning, Goffman, Hirscish, strain theory, Burgess, gruppskam, totala institutioner, radikala förklaringsmodeller, funktionalismen, Shaw & McKay, fem zoner, socioekonomiska faktorer, social desorganisation, differential association theory osv.

Ja jag har pluggat hårt. Men hur mycket av det jag har pluggat in extra noga kom på tentan? En fråga! En!
:'(


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Usch, sådant är inte alls kul. :-( Nästan som på min ekonomitenta. Vi hade en fråga om "täckningsgrad" och skulle räkna ut det, men dagen innan hade jag tänkt att just det skulle säkert inte komma, så jag hoppade över att läsa om det. Jag håller tummarna för att du ändå klarade dig! Jag tyckte att min tenta gick skit (hoppade över två eller tre deluppgifter och bara svamlade på en uppgift som var värd 9 poäng av 30 möjliga) men tydligen fick jag VG ändå. :-o Kan det hända mig, kan det definitivt hända dig. Men skönt att tentan är över tills vidare. :-)

2012-01-18 @ 09:30:52
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: JRL

Usch, jag lider med dig =/ Har pluggat en del juridik själv, så jag vet hur j*vligt det är. Det spelar liksom ingen roll hur noga man än läser på, det dyker ändå alltid upp någonting som man missat. Men jag hoppas verkligen att det gick bra ändå. Det kommer att ordna sig.

2012-01-21 @ 20:39:59
URL: http://johanlindback.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0