Irriterande

Sitter på stadsbiblioteket och pluggar, men blir så irriterad när jag läser ett kompendium som lärarna har skrivit. SÅ MÅNGA STAVFEL! Jag är ingen språkpolis men när universitetslärare, som ofta är professorer eller forskare av hög grad, inte kan stava rätt blir jag arg. Är de bara slarviga och lata eller bryr de sig inte alls?

En av mina lärare som jag hade på förra delkursen är i grund och botten en jurist men alla hennes dokument (läsanvisningar, instruktioner till inlämningar osv) innehåll stavfel, eller grammatiska fel. Till och med jag som brukar göra mina språkliga fel ser deras misstag! Hur kan de missa det?

Aja, jag har förväntat mig mer av personer som har så hög utbildningsnivå o_0
Vem skriver sosialt? Vilje akt? Samhälllsutve-klingen?



Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Det är konstigt (och skrämmande). Jurister som är riktiga språknördar! Fast när jag hade mina juridiska kurser så hittade man en hel del stavfel bland lärarnas kompendier.

2012-04-18 @ 18:23:33
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: Johnnie

ja för det är så jävla svårt att använda stavningskontrollen i word, det är så svårt att det inte ens hjälper att vara professor! woot.

2012-04-19 @ 07:56:01
URL: http://www.johnniefromtheblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0