Hjärnskakning 'o'

Ja då har man fått det också. Hur det gick till är enkelt. Jag sov i min säng igår och då ringde larmet i mobilen. Jag skulle vända mig för att ta mobilen och tysta ner den men då träffar mitt huvud väggen. Det blev ett rätt så kraftigt slag, men jag hade haft huvudvärk hela vecka, helgen och natten till igår så jag brydde mig inte mycket om smärtan från slaget eftersom den blandades ihop med huvudvärken. Jag gjorde mig i ordning och stack till jobbet. På vägen dit började huvudvärken försvinna, kanske tur kanske tabletterna som jag tog '_'

På jobbet har jag två datorer framför mig och en headset. När jag väl började svara i telefon och jobba med datorn kände jag hur hela rummet började snurra och hur magen började göra uppror. Jag lyckades ta mig till vattenmaskinen men där kunde jag inte hålla mig stående. Jag svimmade inte men föll ner på golvet. En av kollegerna såg mig och visste direkt att det var hjärnskakning eftersom hon har erfarenhet av det med sina egna grabbar.

den yrseln jag fick var inte den vanliga som man känner då och då. Jag vet inte hur jag ska beskriva den. Min kompis uttryckte det på ett perfekt sätt; att den yrseln känns äcklig.
Allt gick i slow motion och allt runtommkring snurrade hela tiden. Värst var bilturen till sjukhuset då det kändes som om jag åkte en karusell.

På sjukhuset konstaterade de att inte var något farligt och att jag måste undvika tv och dator. Viktigast av allt var att inte sova förrän det är läggdags!



Ännu en onödig utgift och en förlorad arbetsdag :(
Oj, nu känner jag hur yrseln kommer tillbaka :s Jag håller mig ifrån datorn ett tag till!

Kramkram


Kommentarer
Postat av: JRL

Usch, det var inte kul att höra :( Hoppas att allting ordnar sig och att du mår bättre igen snart. Lider med dig.

2011-05-24 @ 14:21:40
Postat av: Jessie

Tycker så synd om dig. Och värst var att du fick vänta så länge som du fick göra! Blir arg på sjukhuset för det hade kunnat vara allvarligare än var det var! Tur i alla fall att du mår "bra". Eller ska kanske säga att det är tur att du lever :-) Hoppas att yrseln försvinner snart. <3

2011-05-25 @ 07:00:31
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0