Det finns huvudvärk... och så finns det huvudvärk!

De senaste åren har jag i princip haft huvudvärk dagligen 'o'
Det blir värre och värre med åren och de senaste månaderna har varit värst. Jag har provat alla möjliga receptfria resp. reseptbelagda mediciner. Jag har provat nässpray och akupunktur. Ingenting hjälper!
INGENTING!

Jag har flera olika huvudvärkstyper:

Migränhuvudvärken som sitter i vänster halvan. Den är dödlig. Jag blir ljus- och ljudkänslig. Jag blir yr, mår illa, kräks och kan inte göra annat än att ligga i sängen och plågas. Sova kan jag inte heller för jag har för ont för att kunna sova.

Sedan har jag migränliknande huvudvärk. Själva värken sitter bak i huvudet. Övriga symtom är samma som den som sitter i halva huvudet men några grader starkare.

Det finns den dunkande huvudvärken. Den känns som en hammare som slår på skallen från insidan. Yrsel och illamående är en självklarhet. Hammar-effekten blir förstärkt om jag rör mig snabbt, ligger ner, går upp eller ner för trappor, bara att gå överhuvudtaget förvärrar allt.

Jag har också den tryckande huvudvärken. Den sitter mest i pannan, sidorna och ansiktet (alltså kind- och käkbenen). Ibland känns det som om en yttre kraft trycker på huvudet, andra gånger är det en innre kraft som gör det :s Jag känner mig spyfärdig och klarar inte av att göra något.

Och till sist har jag den "vanliga" huvudvärken. Den som jag har idag. Den är inte inte lika stark som de andra men den är jävligt jobbig. Jag kan inte äta när jag har den eftersom jag mår illa hela tiden, som idag. Jag är hängig och snurrig i huvudet. Det blir svårt att koncentrera mig och jag blir irriterad av det mesta.

Jag har alltid någon typ av dessa och anledningen till att jag skriver om detta är att jag är så trött på hela skiten. Jag är så trött på mitt huvud att jag känner att jag kommer hugga av det någon dag! Och jag är så trött på alla läkare som fattar NOLL!

Senast igår var jag hos en läkare som skulle vara expert på huvudvärk. Han är en neurolog och blev skickad dit av företagshälsovården. Det bästa han kunde komma på var att jag har spänningsutlöst migrän! Det har jag hört förut och jag ville inte höra det igen. När jag berättade om de gångerna då jag tappar balansen och det svartnar till för någon sekund, sa han att det kan vara blodtrycksfall :s Enligt honom är det vanligt i min ålder och det finns inget att göra åt det! När jag påpekade att jag kör bil och att det kan vara farligt om det händer när jag kör, svarade han så dumt. Han sa att jag inte ska köra när jag har huvudvärk. Idiot! Jag har huvudvärk varje dag!

Jag orkar inte med att ha ont varje dag och jag vet inte vad jag ska göra åt det :(

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag vet precis hur du känner det, för jag har samma sak. Jag har också haft huvudvärk dagligen sedan jag var 14-15 år, vilket du vet. Vad du kan göra för att få det att försvinna vet jag inte, men du kan testa att köpa en sådan där ansiktsmask som man ska ha i kylen och sedan ha den över ögonen medan du ligger och försöker vila. Den kan du köpa på Åhléns tror jag (Thomas köpte en sådan till mig i julklapp 2009). Huvudvärken försvinner inte helt, men den gör det för stunden som du har den kalla ögonmasken på dig. Fast du kan testa min när du kommer upp och hälsar på, så kan du själv avgöra om den är värd att ha.

2011-05-20 @ 18:40:34
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: JRL

Känner mycket väl igen mig i dina problem, tyvärr kan jag nog inte riktigt ge något bra råd. =( Jag hade huvudvärk/migrän flera gånger i veckan fram tills jag skaffade platt tv/platt bildskärm till datorn, sedan dess har jag tack och lov nästan aldrig haft huvudvärk. Hur är ventilationen hemma/på arbetet? Dålig ventilation kan ställa till med mycket elände. Lider med dig!

2011-05-21 @ 06:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0