Men va faaan!

Här utanför mitt jobb så står det två unga människor och hånglar. Nej det är inte det som gör mig arg. Och nej de hånglar inte... det är bara han som gör det. Nu ger tjejen killen ett litet slag på axeln och vill få bort honom. Killen tar tag i hennes handleder istället och pressar henne hårdare mot väggen som de lutar mot. Av va jag kan se så vill hon inte. Hon kramar liksom inte honom, när han vill kyssa henne vänder hon huvudet så han får kinden istället men han ger inte med sig. Han kysser henne på munnen ändå och hon bara står där som en dödling.

Varför ska man låta någon behandla en på det sättet?
Handlar det om kärlek?
Att man vill bli accepterad?
Kanske straffa sig själv?
Eller gör man det för att vara "cool"?
Jag tror iaf inte att det handlar om kärlek. Det ligger nog i att man vill känna sig älskad, bli accepterad av de andra och vara "inne". Det är inget fel med att vilja det. problemet är bara att man använder fel metod.
Man ska inte behöva låta någon tafsa på en för att vännerna ska tycka att man är cool. gör man det så är man allt annat än cool. Självrespekt är det som är viktigast i ett förhållande.
Förlorar du respekten för dig själv så förlorar din partner respekten för dig!

Kramkram
<3


Kommentarer
Postat av: Jessie

Men vad fan! Varför kan hon inte bara knäa honom och visa att det han gör är fel? Det hade jag gjort om jag hade varit i hennes sits. Fast hon vågar kanske inte ... Nej man ska inte göra sådant som man inte själv vill. Då blir allt bara så himla fel!

2010-09-23 @ 16:58:36
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0