Vad en tatuering betyder

Sedan jag gjort min andra tatuering har jag hört folk kritisera mig. Speciellt på mitt jobb. De kommer med alla möjliga dumma kommentarer som "Varför ska man orsaka sig själv så mycket ont" "det är inte värt pengarna" "folk tatuerar sig för att bli vakrare så det handlar om utseendet"

Jag blir så arg på dem för de förstår inte riktigt va en tatuering kan betyda för en.
Visst gör det ont men för mig är det det som är så viktigt. Jag kan ha en fejktattoo. Den har så många fördelar: den gör inte ont, kan ta bort när jag tröttnar, kan ha olik hela tiden. Men jag skulle inte vara stolt över den. När jag tatuerar mig handlar det inte om fåfänga, det handlar om att testa mina gränser. Hur mycket smärta kan jag stå ut med? Hur mycket risker vågar jag ta?
För det är en risk man tar när man bestämmer sig för motivet, när man gör den för va som helst kan  gå fel!
Ångra mina taueringar kommer jag aldrig göra för jag har inte gjort dem för att bli vacker.
Jag har gjort dem för att de betyder nåt för mig. Speciellt den sista.
Den är mer än bara bläck i min hud, mer än bara ord.
Om man tänker efter en stund så upptäcker man att den säger en hel del om mig.
Den representerar hur mitt liv har varit, den jag har livit och hur jag vill vara i frammtiden!
Den är en viktig del av mig och min utveckling. Nej, utvecklingen stannar inte upp när man har blivit vuxen.
Det gör så ont varje gång jag ser den, att jag behövt göra just den.
Men samtidigt så är jag jäkligt stolt över den och över mig själv som klarat av en massa skit.

Det förväntar jag mig inte att de förstår. För en mäniska som aldrig upplevt en så enorm innerlig smärta skulle aldrig kunna förstå hur en annan som gjort det känner. Det skulle vara att begära för mycket av inskränkta människor!

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Bry dig inte om dem! Det viktigaste är att du vet vad du vill och att du gör det. Spelar ingen roll vad de tycker. De är, precis som du säger, inskränkta människor. Du är en stark människa och behöver inte deras åsikter!

2010-11-16 @ 20:02:15
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag har varit med om liknande kritik, och jag vet hur mycket det suger.



Jag har inga tatueringar som har en uppenbar betydelse, men de är inte meningslösa för det. Jag har två blomtatueringar, en kolibri och en text. De tre första handlar om mitt intresse för det som är tropiskt, och den sista är som en filosofi för mig.



Ett argument från andra jag fått höra är "Hur kommer det bli när du är gammal? Tycker du att det är snyggt med tatueringar på rynkig hud?". Det tycker jag bara är roligt då jag sett 60-åringar med tatueringar och tyckt att det var ascoolt :p



sv. Det skulle jag faktiskt kunna göra :)

Är det något speciellt du vill veta, eller är det mer översiktligt...?

2010-11-20 @ 23:17:38
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Josie

Jag tycker inte tatueringar gör ont alls att göra, det behöver inte vara särskilt dyrt heller. Men även om det så skulle göra förbannat ont och dessutom vara dyrt som fan så skulle jag tycka det vore jävligt värt det. Jag har en, men kommer göra många fler. Älskar verkligen tatueringar och förstår mig inte på folk som är anti. För det första finns ingen anledning att vara det, och för det andra är det ingen som tvingar dem att göra någon så de kan ju bara hålla käften och acceptera att vissa faktiskt vill ha tatueringar ;)

2010-11-20 @ 23:43:10
URL: http://josiieliive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0