Jag är en av dem

Varje gång jag kör till jobbet i Ystad ligger det diverse kroppsdelar från påkörda på E 65. Varje gång jag ser dem blir jag äcklad. Varje gång jag ser dem blir jag glad att det inte varit jag som orsakat detta öde. Idag blev jag inte glad... för idag blev jag en av alla bilförare som har dräpat ett liv på vägarna.
 
Den gick sakta över vägen där jag kom körande i 100 km/tim. Tvärbromsa var inget allternativ. Köra åt sidan var det inte heller möjligt eftersom det var en enfilig körbana. Ändå försökte jag styra bilen åt sidan. Det gjorde det hela bara värre. Stackars duvan hamnade rakt under mina däck. Jag kannästan höra hur varje ben i dennes kropp knakade. Jag känner hur de gick sönder. Hur djuret på bara sekunder förvandlades till en missbildad klump på asfalten. Fjäderexplossionen som jag lämnade efter mig och såg i backspegeln tömde mina lungor på luften.
 
Jag är hemskt ledsen! Jag är hemsk! Jag...
 
 
 
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0