Les Miserables

 
Igår var jag och såg den på bio. Bästa filmen jag har sett på länge.
Karaktärerna, handlingen, musiken, smärtan, hoppet, kärleken, döden, förlusten, undergången. Allting med den är bra. Människorna är så starka och orubbliga, och samtidigt så sköra att ett ord kan göra eller förgöra dem. Denna film visar människor i svåraste stunderna utan att på något sätt försöka försköna dem eller förmildra omständigheterna för tittarens skull. Den tar den starkaste smärtan och uttrycker den med mäktig musik och stora ord.
 
En film som lämnar en hel publik, män och kvinnor, med röda ögon och fuktiga kinder är en bra film. Jag som aldrig gråter inför andra fällde ändå en och annan tår. Har du inte sett den än, så gör det.
 
Kramkram

Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag är väldigt sugen på att se den, men först tror jag att jag vill läsa boken :-)

2013-01-25 @ 22:34:39
URL: http://dreamingtiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0