Då var det över det

Ännu en sommar lider mot sitt slut. Men inte vilken sommar som helst. Flera månader på fängelset har gjort sitt (som kriminalvårdare alltså och inte som intagen)

Jag överdriver inte när jag säger att det har varit den mest händelserika sommaren i mitt liv. Jag har varit med allt ifrån glädje och sorg, tårar, blod, skratt, svordomar, glädje, urin, nakenhet, våld, hot, tragiska historier mm mm. Men den sommaren har varit lärorik likaväl. Så nej jag ångrar inte en enda dag på kriminalvården, inte ens de hemskaste dagarna för de har gjort att man uppskattar bra dagar mer.

Där har jag skaffat mig fiender för livet, men vänner också. Några av kollegerna tror jag att jag kommer ha kontakt med väldigt länge. En till viktig sak jag har fått ut med mig är ett förlängt kontrakt året ut ^^ Jag kommer hoppa in som vikarie vid behov och det är inte illa. För mig är det ett intyg på att jag har gjort ett bra arbete :)

 

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0