Tips-2

Det finns inget mer irriterande än att sitta och göra ett grupparbete där en eller flera inte är förberedda. Igår hände det mig och mot slutet blev jag så arg på den personen. Det är inte OK att inte ha läst igenom rättsfallen, inte kollat efter relevanta lagrum, inte försökt besvara frågorna och utöver det inte hjälpt till med formuleringen av svaren. I ett grupparbete ska alla bidra med något, annars ska ens namn inte stå med. Eller? Den här personen är min vän och därför blir det jobbigt att ta upp en sådan fråga =/

Så för det fösta: var förberedd när du ska ha ett grupparbete. Det underlättar för alla!
Och för det andra: undvik att jobba tillsammans med vänner. Det underlättar för dig!


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Det är väldigt irriterande. Lika jobbigt som när det bara är en i gruppen vars åsikter tydligen ska gälla - man får ingen syl i vädret och om man skulle lyckas påpeka något blir man totalt överkörd. Men det var bra att du sade ifrån. man ska inte behöva acceptera sådant i en grupp. Precis som du säger ska ens namn i så fall inte vara med. Fast du och jag brukade jobba bra ihop. :-)

2012-03-09 @ 19:33:03
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: Micci

Det var inte jag, hoppas jag? För isåfall ber jag om ursäkt :O Nu hade jag ju läst rättsfallen, men vet att jag var tvungen att gå, så :/

2012-03-16 @ 15:54:04
Postat av: Anonym

Nej Micci, det var inte du ;) Du vet ju själv att du var förberedd ;)

2012-03-16 @ 22:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0