Köra hårt!

Nu är det slut med kuligheterna. Den här veckan ska gå till studier och endast studier. På fredag har jag tenta och vill så gärna få bra betyg på den.

Tentan från februari blev godkänd men jag är långt ifrån nöjd. Det var en hemtenta som vi fick ev vecka till. Just den veckan häde det mycket som gjorde att jag satt hela natten dagen innan den skulle lämnas in och skrev "klart" för den blev inte riktigt klar. En rolig kommentar jag fick från läraren på en del som jag inte hade skrivit färdigt var "Bra början, men vad hände?". Om hon bara visste vad som hade hänt :/ Jag försöker inte skylla ifrån mig. Nej! För även om omständigheterna var mot mig så borde jag ha anstängt mig lite mer. I slutändan är det bara jag som avgör hur mycket tid och kraft jag vill lägga ner på mina studier, och där ville jag för lite :(

Inför den här tentan känner jag mig förberedd men det ska inte hindra att jag pluggar ännu mer under veckan. Mina mål under veckan är att:

Måndag: lösa instuderingsfrågorna + föreläsning i Lund
Tisdag: läsa klart boken Allmän förvaltningsrätt + läsa kompendiet om politirätt
Onsdag: gå igenom gamla tentor + seminarium :(
Torsdag: kolla igenom alla relevanta paragrafer i lagboken + läsa igenom föreläsningsmateral + läsa om viktiga avsnitt i litteraturen
Fredag: TENTADAGEN! Jag har förmiddagen på mig att försäkra mig om att jag har koll på lagtexten och litteraturen.



Det låter som om jag har mycket kvar att göra men faktum är att jag har gjort MYCKET mer under de senaste fyra/fem veckorna sedan senaste tentan, och till den har jag haft fem böcker att läsa (inga lätta såna) Man får knappt hinna andas tills det är dags för en ny tenta.

För att sätta mer press på mig ska jag varje dag uppdatera här om jag har uppnåt målen för dagen. Har gjort det ger jag mig själv en stjärna. Har jag fem stjärnor på fredag ska jag gå och se en bra film på bio. Klarar jag inte det ska jag dels skämmas, dels be till Gud att tentafrågorna inte är så svåra!

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag ska hålla tummarna för dig! Lycka till. Det kommer säkert gå bra.

2012-03-19 @ 18:57:07
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0