Utveckling i Rosengård

Nu när alla nior har gått ut grundskolan och Malmö stad har sammanställt antalet gymnasiebehöriga elever är resultaten aningen chockerande. Rosengård är bland de stadsdelar som har lyft mest. Tillsammans med skolorna i Centrum och Västra Innerstaden har de bäst resultat. Stadsdelarna som ligger i botten är bland annat Husie.

Det sorgliga är att när jag började läsa artikeln på Malmö stads intranät tänkte jag direkt att Rosengård måste vara bland de stadsdelar som har fått dålig kritik. Längre ner såg jag att eleverna i Rosengårds skolor har faktiskt förbättrat sig. Fler har blivit behöriga för gymnasiet, och det är glädjande att ungdomar från ett område som har fått så mycket negativ uppmärksamhet har nu bgevisat att de kan göra bra ifrån sig. Frågan är om detta kommer att nämnas på nyheterna?!

Vad de på dessa stadsdelar än har gjort så har de gjort rätt. Hoppas fler skolor följer deras exempel och utvecklas åt rätt riktning :)


Kramkram


Kommentarer
Postat av: wiini

bra blogg hoppas du kan besöka min blogg :D

2012-06-21 @ 19:20:13
URL: http://wiinies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0