Jag tror på...

Jag tror, jag tror på djävulen
Jag tror, jag tror jag är död igen
Jag hackar min arm i en blå maskin och skrämmer dig upp från skyn
Jag tror på blod och sommarbus med kniv
och med såg, en lieman i svarte dräckt
och tar våran liiiv

Hahaha och här har vi originalet ^^

Jag tror på sommaren
TEXT: Stig Olin, MUSIK: Stig Olin
 


Kortast och blekast vintersol finns en
decemberdag kallad för Tomas
Tvivlaren för att hans tro var svag.

Han skulle aldrig någonsin trott på en
sol en vår. Ändå förvandlas
vintern till sommar vartenda år.

Jag tror, jag tror på sommmaren.
Jag tror, jag tror på sol igen.
Jag pyntar mig i blå kravatt och hälsar dig med blommig hatt.
Jag tror på dröm om sommarhus med täppa
och med lindars sus, en speleman med sin
fiol och luften fylld av kaprifol.

Midsommarafton natten lång,
kärlek och dans och sång.
Solen som plötsligt börjar gå
upp och ner på en gång.
Pojken med flickans hand i sin
viskar och får till svar
löften han gått och hoppats på
under det år som var.
Jag tror, jag tror på sommaren ...


Kommentarer
Postat av: Jessie

Haha, jag sitter och försöker få ihop texten med melodin, men det går inte riktigt på slutet. :-P Tur att jag älskar dig trots att du är så där makaber. ;-)

2012-08-02 @ 19:43:32
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0