Brev till mitt sextonåriga jag- skrivet av Qbrium

Brev till mig själv:

Jag vill inte låta elak, och jag vet att det redan är försent, men det är inte coolt att dricka sprit i parken. Du kommer bli rå-packad, göra något dumt och ångra det länge. Du vet inte var din gräns går ännu. Drick en öl om du har lust, men starksprit... vänta med det. Inte ens jag får köpa det på systemet än.

Du vet den där killen du träffar? Han är inte speciellt bra för dig, du kommer märka det. Jag säger inte åt dig vad du ska göra, men du borde kanske tänka på ert förhållande mer objektivt. När vi ändå är inne och snackar förhållanden...Du behöver inte ha sex såhär tidigt. Du kommer hinna med det, du kommer hinna tröttna på det. Du kommer hinna göra det uppochner, innan du är klar här i livet.

...och den där tjejen som skriver elaka sms till dig, hon är väldigt svag. Du ska inte tycka synd om henne, men du borde veta att hon är en svag människa och därför inte ta åt dig av hennes sms. De betyder ingenting, hon försöker bara få dig att bli lika svag som henne.

Du är en stark människa, du är vacker och underbar. Du har ett fint leende, ta vara på dina vänner, var stolt över dig själv och låt aldrig, aldrig någon ta ifrån dig den du är. Du kommer beundra dig själv när du blir äldre. Jag lovar.

Kram


Om Du också vill ha ditt brev publicerat här kan du skriva i kommentarfältet, Anonymt eller med namn :)


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Sofie Trinh Johansson

gud, vad gripande skrivet. det hade kunnat vara mitt eget brev.

2011-10-03 @ 23:22:36
URL: http://sofietrinh.blogg.se/
Postat av: ROCK YOUR HAIR MF!

gud vad bra du skriver ._.

2011-10-06 @ 13:07:55
URL: http://rockyourhair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0