Att skriva eller att inte skriva tentan

Nästa vecka har jag programmets första tenta. Den är på 15 hp (högskolepoäng) så den är ingen liten tenta. Man kan få G eller VG, eller bli underkänd. För någon månad sedan var mina ambitioner så höga att jag hade tänkt satsa på VG. Idag är de så låga att jag funderar på att göra omtentan istället :(

Det som har hänt är att jag har blivit sjuk. Jag inte ens tittat i en bok de senaste två veckorna. Och veckorna före... tja jag gjorde misstaget att jag jobbade mer än jag klarade av. Visst klarade jag av att jobba men det fanns nästan inget utrymme till plugget. Men jag gjorde ändå mitt bästa. Gjorde alla uppgifter, satt sent om nätterna och läste ut böcker osv men det känns ändå inte tillräckligt. Jag har en del som jag inte hunnit läsa och vissa saker som jag inte förstår så jag behöver fokusera på lite mer. Det jag behöver är tid och det är just det jag inte har!

Aldrig i mitt liv har jag blivit underkänd varken på ett stort prov eller på en liten uppgift. Att bli underkänd på den tentan skulle innebära jordens undergång för mig. Därför känns det bättre att satsa på omtentan och veta att jag klarar den. Fast kan jag verkligen veta det? =/

Tenta, omtenta, tenta, omtenta....


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Sofie Trinh Johansson

skicka efter provtentor, ofta tror man det är svårare än det är. lärarna är ju inte ute efter att sätta dit er. oftast-

2011-10-20 @ 19:31:59
URL: http://sofietrinh.blogg.se/
Postat av: Jessie

Jag förstår dig helt och hållet! Men du, det är ingen undergång att få underkänt. Jag trodde att jag skulle gå under om jag fick det och visst kändes det hemskt när det inträffade, men jag tog mig i kragen och kom tillbaka till ytan. Jag överlevde. Det kan du också göra. Dessutom går det kanske inte så dåligt som du tror? Kanske ställer du bara för höga krav på dig själv? Försök att slappna av även om det är svårt. När man är stressad låser sig hjärnan och då blir det bara värre. Jag älskar dig även om du skulle bli underkänd <3

2011-10-20 @ 21:18:05
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0