Total blackout... eller?



Jag garvar ihjäl mig varje måndag till det nya programmet total blackout. Otroligt hur mesiga folk blir i mörkret. Jag skulle nog också blivit riktigt rädd och skulle aldrig vågat stoppa in min hand någonstans eftersom jag har insektfobi och insekter har de gott om. Jag är en fegis jag vet ;)

Förra veckan la jag märke till något konstigt. Som jag har förstått det så bildas skugga genom att ljuset slår mot ett föremål och då får det föremålet en skugga. Alltså behövs det ljus för att skapa en skugga. Det jag har märkt är att deltagarna har skugga i de becksvarta rummen. Om det är totalt mörkt som de påstår hur kan deltagarna ha skuggor då?

Jag har kanske förstått alltihopa helt fel :/


Kramkram


Kommentarer
Postat av: diddi

men det filmas ju med sånna nattkameror som skapar ljus inne i linsen

2011-05-16 @ 16:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0