Seg

Jag har inte bloggat på flera dagar och anledningen är att jag känt mig seg plus att jag inte haft något att skriva om. Nej, mitt huvud har inte varit tomt men jag har inte känt för att skriva om det jag har tänkt. Jag har inte lagt ner särskilt mycket tid på datorn överhuvudtaget.

När man tänker efter så kommer man fram till att vi spenderar onödigt mycket tid vid datorn. Personligen måste jag kolla mina mejl, facebook, blogg, emocore, läsa andra bloggar, outlook, kapitel1, jobbsökningsmail. Ja många sidor! Jag känner nästan ett tvång att gå in på dessa sidor. Tänk om jag har fått ett viktig mejl Tänk om någon har skrivit något viktigt! Men det är så dumt att täka på det sättet. Är det något riktigt viktigt så ringer folk en.

Det jag vill säga är att man utsätter sig själv för, många gånger, onödig stress. Det finns tillräckligt med andra stressmoment här i livet och därför ska jag försöka dra ner på intenet-stressen i alla fall. Det borde andra också fundera över. Är det verkligen värt att lägga ner så mycket tid och energi på internet? Eller är det kanske bättre att ta hand om sig själv istället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0