Dags att baka :)

o vi ska leka o vi ska baka
o vi ska kladda nere kaka
jaja jaja jaja
jaja jaja jaja
idaga ska vi jaga
med maga full av baga

Det är min lilla bakar-visa ;)

Igår kände jag för att baka något gott och då blev det en tårta som heter Påskpassion. Det är för sent för att fira påsk men receptet lät enkelt och eftersom jag gillar lime fick det bli denna härliga tårta :)
Den är som sagt enkel med få ingredienser, men trots det kräver den ca. fyra timmar för att bli klar. Anledningen är att den ska stå i frysen i fyra timmar och den ska ätas frusen 'o' Jag klarade inte av att vänta i så många timmar så jjag tog ut den efter ungefär två timmar och den var ändå supergod =)

Jag bakade den tillsammans med syrran hemma hos min mamma och glömde att ta foto. Fotot nedan kommer från recept.nu där man kan hitta receptet till denna tårta om man vill baka den. Jag kommer säkerligen baka den igen :D
 

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Thomas gillar inte passionsfrukt, men den ser trevlig ut. Ska kanske ta och titta på receptet och se om man kan ändra lite, typ byta ut passionsfrukten eller något :-)

2011-05-22 @ 08:49:22
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0