Skumma mina drömmar

Man kan tolka detta på två sätt; de drömmer jag har för framtiden eller också de drömmar jag har när jag sover :/
Här ska det skrivas om sov-drömmar ;)

En märklig typ av drömmar som jag har är väldigt läskig och de drömmarna, eller rättare sagt mardrömmarna, känns så verkliga att jag ibland vägrar tro att jag sovit när jag haft dem.

De är oftast olika men gemensamt för alla är att det finns ingen gräns där jag kan skilja mellan verklighet och dröm. De börjar precis när jag blundar och det är just det som gör att man tror att man är fortfarande vaken samt att de utspelar sig i sängen där jag ligger! Nej, inget snuskigt utan mest obehagligt. Kan varken andas eller röra på mig. Rösten försvinner och kroppen blir tyngre och tyngre medan den sjunker ner i madrassen. Det värsta är känslan av att någon står där och stirrar på en! Någon som inte syns men som finns. Ibland får den "någon" för sig att sätta vig vid sängens kant eller att hålla huvudet så nära att dennes andedräkt känns i ansiktet. Rädslan paralyserar samtidigt som blodet rusar igenom hela kroppen.



Ibland vaknar sittande med ett hysteriskt skrik. Men för det mesta öppnar jag ögonen och ligger där genomdränkt i mitt eget svett och helt orörlig en bra sttund tills jag förstår att drömmen (eller vad det nu är) är över. Hjärtat återfår sin normala rytm och jag känner efter om jag fortfarande är förlamad.

Jag är ganska helt säker på att det är inte alltid jag sover när jag drömmer dessa drömmar. Det är kanske ånggest, kanske utmattning eller nåt annat. Jag har ingen vetenskaplig eller övertygande förklaring men jag vet när en dröm är bara en dröm och när den är något mer 'o'


Kommentarer
Postat av: Jessie

Fy vad läskigt. :-/ Men det finns kanske någon som försöker få kontakt med dig?

2011-03-29 @ 08:06:28
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0