Två gånger på två veckor

Japp jag har gjort det igen. Jag har varit på akuten för andra gången på två veckor. Igen pga huvudet. Den här gången har jag inte slagit mig utan haft "naturlig" huvudvärk.

Jag vaknade tidigt på tisdagsmorgon av att ha ont i huvudet. Klockan var runt fyra så det var självklart att jag skulle somna om. Detlyckades och jag vaknade igen efter ett par timmar med hemskaste huvudvärken. Jag gick upp, tog värktabletter, försökte äta men det gick inte eftersom jag mådde äckligt illa. Kunde inte plugga eller sitta vid datorn heller eftersom jag såg suddigt plus att jag hade för ont för att kunna komcentrera mig på något. Jag kunde inte sova heller. Jag fick bara mer och mer ont under dagen och jag kräktes och var yr, kände mig som en zombie helt enkelt. 

Smärtan var outhärdlig och den var ny. Jag menar jag kände inte igen den huvudvärken. Ett på natten var gränsen nådd och jag kände att jag inte klarar av smärtan mer. Ringde 112 men de tyckte inte att det var så allvarligt att de skulle skicka en bil till mig trots att jag blev svimfärdig om jag bara gick en meter (?) istället fick jag beställa sjuktransport och fick vänta en halvtimme påd en bilen. När jag kom till akuten fick jag komma in till en första undersökning rätt snabbt 'o'

Där inne skulle en sköterska sätta in en kanyl som sitter kvar i armen. Hon stack in den men telefonen ringde så hon skulle "bara" svara. Jag sitta där även med den delen som skulle tas bort i armen. Blodet började rinna över armen och jag kände hur hela rummet snurrade. Jag svimmade på britsen och först då kom en annan sköterska och avslutade "kanylinsättningen". Hon tog blodprover ockkså.


Sedan kördes jag in till ett annat rum i väntan på en doktor. Klockan var nu tre på morgonen. Huvudvärken blev värre med varje minut som gick och minuterna blev till timmar.

Ser ni hur mycket klockan är? jag väntade fortfarande på smärtstilllande. Ca. tio minuter senare kom en kvinnlig läkare och kollade upp reflexer, lyssnade på hjärtat och gjorde följ-mitt-finger-grejen. Utifrån det kunde hon konstatera att det inte var något fel på mig, och att smärtan är kanske migrän som beter sig annorlunda -_- Hur som helst skulle jag få smärtstillande. Medicinen fick jag vänta på ytterligare en halvtimme.

Jag fick tre sprutor; en mot illamåendet, en smärtstillande, en smärtstillande och lugnande. En kvart senare kunde jag, för första gången på hela natten, somna. Efter kanske en timme kom läkaren in och väckte mig. Jag fick känna efter huvudvärken och den var borta =D Mirakelmedicinen funkade så jag fick åka hem. Klockan var åtta på morgonen :s När jag kom hem var plåstret som jag hade fått på armen där kanylen satt genomdränkt i blod och hela min arm var blodig. Ärmen på min tröja likaså men tur att den är svart ;) Kan de inte göra något rätt?!! Tvätta armen, plåstra om och SOVA.


När jag vaknade runt tolvtiden var huvudvärken tillbbaka och den hade samma aggressiva karaktär som den som förde mig till sjukhuset '_' Som tur är hade jag fått mirakelmedicinen på recept så jag stack till närmaste apoteket och köpte den. Visst hjälpte den men efter några timmar, när dess effekt hade försvunnit, fick jag samma huvudvärk igen! Det innebär att smärtan har funnits där hela tiden men jag kände inte den när medicinen verkade. Migrän har inte den karaktären. När man bryter migränen så försvinner den. Min slutsats är att det anfallet jag hade var inte migrän. Jag vet inte vad det var och det gör mig så frutrerad. Bara den här veckan har två dagar gått till spillo när jag har massor att göra :( Jag hade kunnat plugga en hel del på de två dagarna men nu blev det inte så tack vare mitt huvud.

PS. mamma vet inte att jag varit på akuten och om hon får veta dödar hon mig för att jag inte berättat det. Men jag ville inte ringa mitt på natten och väcka hela familjen ;)

Kramkram


Kommentarer
Postat av: JRL

Du milde, det där lät riktigt otäckt! :O Lider verkligen med dig. Hoppas verkligen att det inte händer igen, för huvudvärk är nog det j*vligaste man kan råka ut för.

Kram!

2011-06-02 @ 19:16:12
Postat av: DIDDI

ASSÅ VARFÖR BERÄTTAR DUINTE SÅNT TILL MIIIGG ?? JAG RINGER O DU BA " JAA ALLT E BRA MYCKE BÄTTRE BLABLABLA" ,ASSÅ VARFÖR ????? fyfan vad irriterad jg är just nu..

2011-06-03 @ 00:58:15
Postat av: Jessie

Nej vad hemskt! Jävla sjukvård alltså! Är det konstigt att man blir arg på dem? Man behandlar inte patienter på det sättet. Tycker så himla synd om dig :-( Jag undrar verkligen vad din huvudvärk beror på. Kanske stress? För trots att läkarna säger att inget är fel på dig, är det uppenbarligen något som inte står rätt till med dig. Du måste ju få hjälp! Varför kan inte läkarna se det?! Önskar att jag kunde göra något för dig :-(

2011-06-03 @ 11:50:35
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0