Jag är avundsjuk på män 'o'

Yes det är jag och jag erkänner det. Det är inte för att män får oftast högre lön, inte för at de brukar vara längre, inte för att de slipper bli gravida, inte för att de kan klä sig hur som helst att bli kallade för allt möjligt, inte för att de i många länder har högre status än kvinnor och därför har rätt att bestämma över kvinnor. Det enda som gör mig avundsjuk är att män slipper ha mens!

De slipper PMS-besvären. De slipper ha fruktansvärt ont i magen, ryggen benen varje månad. De slipper den hemska huvudvärken som följer menstruationen. De slipper humörsvängningarna. De slipper att frysa ihjäl ena stunden för att sedan svettas floder. De slipper obekvämligheten. De slipper lägga ner pengar på bindor/tamponger. De slipper illamåendet. De slipper en massa smärtstillande tabletter. De slipper allt detta som vi måste genomlida i flera dagar varje månad i en hel livstid.



Så till er alla män där ute; visa lite mer kärlek och uppskattning för era flickvänner, fruar, systrar, mammor, vänninor för de har det inte lätt. Och när vi är arga eller irriterade "utan anledning" så finns det faktiskt en anledning. Det är bara det att ni inte ser eller förstår den.

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0