Satsa hårt?

Nu börjar det igen!

Igår började den kursen jag ska läsa på högskola. Det är en distanskurs i juridik vid Lunds universitet.
Det som är bra med att läsa på distans är att man har friheten att planera sin tid och lägga upp sina studier själv. Man har också möjlighet att jobba vid sidan om studierna, vilket jag kommer göra. Den här veckan och nästa jobbar jag heltid dvs åtta timmar/dag varje dag. Få se hur det kommer bli med pluggandet när jag slutar fem och är helt slut. Efter kommer jag jobba som timanställd, då får jag mer tid att plugga.
Den bästa fördelen måste ändå vara alla sovmornar ^^

Nackdelen med en distanskurs är diciplin! Man måste vara jävligt diciplinerad för att styra själv rätt och göra "läxorna" istället för nåt annat som kan dyka upp när man är hemma. Det kan vara allt från TV, mobil, mat, internet, sängen, mysfåtöljen osv osv 
Jag har inte puggat på ett helt år så jag är rädd att jag har tappat DET

Jag vill inte satsa hårt och sen bli besviken för att jag inte nått det jag velat nå (som alltid)
Samtidigt så vill jag inte inte satsa och sedan ångra att jag inte gjorde :(
Den här kursen kan faktiskt vara avgörande för min framtid!

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Du är ambitiös, så jag tror inte att du har tappat "det". Bara du bestämmer dig för att klara av att plugga kommer du att göra det. Herregud, du var ju värre plugghäst än mig på gymnasiet :-) Och se det inte som ett misslyckande att du inte kommit in än på juristprogrammet. Det sa du till mig att jag inte skulle tänka. Ditt liv har kanske inte riktigt blivit som du tänkt dig, men du har gjort så mycket annat ändå! Fått andra sorts erfarenheter. Glöm inte det. <3

2011-01-19 @ 18:17:41
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0