Läskig upplevelse =/

Igår bllev jag stoppad av polisen när jag körde min bil. De hade rutinkontroll och stoppade flera bilar men det gjorde inte saken lättare. Det är första gången jag blir stoppad av polisen. Alla larmklockorna började ringa samtidigt. Har jag bältet? Körde jag för fort? ÄR JAG NYKTER?!!

Jag visste svaren på alla frågorna. Jag kör ALDRIG när jag har druckit alkohol. Jag har ALLTID bältet och jag kör ALDRIG för fort (kanske ibland). Men jag blev rädd ändå. Och när jag skulle blåsa i den där alkogrejen blev jag så rädd att den skulle visa att jag har druckit, trots att jag inte hade gjort det. Och när han ville se mitt körkort kom tankarna "tänk om det är förfalskat utan att jag vet om det"

Haha,  vilken upplevelse ^^ Nu har jag åkt ut på kontroll för första gången så jag hoppas att nästa gång inte blir lika skrämmande.


Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag antar att polisen inte hade något att anmärka? :-) Men jag förstår dig om du blev rädd. Man vill ju inte att de ska ha något att klaga på och om de skulle ha det kan det bli en dyr historia.



Haha, Thomas har blivit stoppad några gånger av polisen och ena gången var när han skulle skjutsa hem Lenni. Poliserna bakom kollade reg.-skylten och såg att den stod på Thomas morfar, så de trodde att han var ute och körde (han får inte köra bil längre). När Thomas vevade ned rutan då polisen kom fram (eller öppnade dörren?) satt Lenni med GTA i knät :-P Det tyckte Thomas och Lenni var lite småroligt.

2011-12-17 @ 11:15:56
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0