Vardag



Vardag

En ny morgon

Dra upp rullgardinen och möta världens dystra ansikte

Höst, moln, vind, och regnet slår mot rutan

Åska och dunder i mitt hjärta

Och denna plågsamma längtan

Blir det någonsin vår?

 

Mitt på dagen

Ångesten kommer och går

Måste plugga jogga

Chatta tvätta

Shoppa klippa

Jobba jobba jobba

Hålla min hjärna sysselsatt

Inte från balkongen hoppa

 

Kvällen anländer

Dra ner gardinen och möta rädslan

Sorgen smyger sig på

En ny tår

En blöt kudde

Och minnen som river upp gamla sår

Min vardag

Mina år

Mitt liv


Kommentarer
Postat av: Jessie

Som vanligt är det vackert skrivet, och den här texten berör. Man känner medlidande för den som texten handlar om och jag känner smått oro för vad den innebär.

2011-08-15 @ 09:51:12
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0