Tillbaka till skolbänken

Imorgon är det terminsstart på kriminologiprogrammet (programmet som jag kommer att läsa) Tankarna surrar i huvudet; hur kommer detta att gå? Hur kommer mina kurskamrater vara? KOmmer man att trivas? Skaffa vänner? Klara av studierna? Och vad faaan ska jag ha på mig?!

Det är viktigt för mig att det här blir rätt. Det är min sista chans... eller nej, det är utbildningsvärldens sista chhans att få mig att stanna kvar (?) Blir det fel den här gången kommer jag inte läsa något mer. Det känns viktigt att jag trivs med de andra som läser eftersom detta är inte en endast en kurs på några månader och sedan träffas man aldrig mer. Det är ett helt program på tre år, vilket motsvarar 180 högskolepoäng. Det är sex terminer. Då är det viktigt att trivas om man ska klara av studierna, sociala livet, pendla och studentekonomin.



Jag har laddat med nya pennor och skrivblock. Ett bra tips på block är coop extra. De säljer fem för femtio 'o' Det är nog det billigaste man kan hitta. Tre böcker från litteraturlistan har jag, men listan är låååång så jag har en del kvar. Ska försöka låna  resten. Malmös bibliotek har konstigt nog inte de böckerna jag behöver. Måste kolla upp Lunds bibliotek och universitetets. Annars köper jag begagnat. 



Trots att jag är skiiiiiit nervös, orolig och kännner ångest är jag så peppad och förväntansfull. Programmet är intressant och ger möjligheter till jobb inom flera olika områden.

Det måste bara bli rätt den här gången


Kramkram


Kommentarer
Postat av: JRL

Kriminologi låter jätteintressant! Håller verkligen tummarna för att allt kommer att gå bra.

2011-08-28 @ 19:34:44
URL: http://johanlindback.wordpress.com
Postat av: Sofie Trinh Johansson

wow, vad coolt! nya GW? =P

2011-08-28 @ 21:21:53
URL: http://sofietrinh.blogg.se/
Postat av: Jessie

Det kommer säkert gå bra den här gången! :-) Jag tror på dig och håller tummarna tills de blir alldeles blå (för vi vet båda att du gillat blått precis som jag) ;-)

2011-08-29 @ 10:24:46
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0