Hopplöst!

Vart leder den här vägen vi går?
Ingen vet var
Ingen har några svar
Tröttnat på att allting är så ovisst
Tröttnat på allt fucking jävla skit
Dagar kommer och dagar går
Och nya sår uppstår
Vill ha ett svar varför
Varför leva ett jäkligt meningslöst liv?
Lyckas ta ett steg framåt
Men det blir hundra bakåtkliv
Varför försöka fortsätta stå
När jag ändå ingenting kan få?
Varför vakna och gå till jobbet varje dag
Och sedan kommer beskedet som ett slag
Oviktigt hur mycket jag än har kämpat
Någon annan är ändå mer lämpad
Där står jag igen inför ett vägskäl
Jag lovar det sliter i ens själ
Har bränt alla mina val
I mitt inre känslobävningar och ångestkval
Har spelat alla mina kort
Tvingats bli vuxen för fort
Alltid funnits där för andra när de behövt
Men när jag skulle ropa på hjälp
Så har jag tappat min röst
Ensam har jag vandrat
Känner mig inte hel
Nånstans har jag av mig själv förlorat en del
Orkar inte fortsätta
Vågar inte sluta
Vems fel?
Vem ska jag förlåta?
Hur ska jag gå vidare med mitt liv?
Hur ska jag palla det här?
Du är fortfarande ung” får jag höra
Det mig oerhört störa
De säger ”du har hela framtiden framför dig
NEJ! Framtiden är här
Och jag vet fan inte hur jag ska klara mig
Vad ska jag ta mig till?
Vad ska jag hitta på?
Studierna är åt helvete
Mina mål kommer jag aldrig nå
Alla mina drömmar lika bra att glömma
Yttre faktorerna har sitt sagt
Nu kan jag ingenting åstadkomma
Nu har jag ingen makt
När allt kommer omkring spelar inget nån roll
Där det har funnits ett hjärta
Finns idag ett stort svart hål

Kommentarer
Postat av: Jessie

Åh, tycker så synd om dig :-( Men det kommer lösa sig ska du se, även om det inte känns så just nu. Det finns alltid alternativ. Och om du känner att allt skulle bli för mycket så finns alltid vi här uppe. Du vet att du alltid är välkommen <3 Om det finns något som jag kan göra, så säg det till mig, för då gör jag det. Spelar ingen roll vad det är. Jag finns här för dig <3

2010-11-24 @ 12:09:34
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: viktor van derman

hej hanan ...



Vart leder den här vägen vi går?

... ingenstans



Ingen vet var

... nej, man får gissa och chansa



Ingen har några svar

... du behöver ingen annans svar



Tröttnat på att allting är så ovisst

... det kommer mer



Tröttnat på allt fucking jävla skit

...tyvärr finns det mycket av det, låt inte det eller domjävlarna ta dig



Dagar kommer och dagar går

... yes! ...



Och nya sår uppstår

... visdom och det där dom kallar erfarenhet, var inte rädd, peka finger åt allt som är för jävligt och alla idioter



Vill ha ett svar varför

... finns inget



Varför leva ett jäkligt meningslöst liv?

...varför inte?



Lyckas ta ett steg framåt

... då så..., mer än många andra



Men det blir hundra bakåtkliv

... då börjar du om igen, låt dom inte vinna



Varför försöka fortsätta stå

... så stå då..ingen kommer att hjälpa dig



När jag ändå ingenting kan få?

... du har redan allt



Varför vakna och gå till jobbet varje dag

... sluta då, gör nått annat



Och sedan kommer beskedet som ett slag

... du får hårdare hud,



Oviktigt hur mycket jag än har kämpat

Någon annan är ändå mer lämpad

... fuck it, åt helvete med dom..



Där står jag igen inför ett vägskäl

... det är bra, då tänker du



Jag lovar det sliter i ens själ

...oh ja jag vet... men du dör inte



Har bränt alla mina val

... nej nej



I mitt inre känslobävningar och ångestkval

... bra...sådant har bara äkta människor



Har spelat alla mina kort

... du har inte ens börjat



Tvingats bli vuxen för fort

...bli barn igen då



Alltid funnits där för andra när de behövt

... var stolt över dig själv



Men när jag skulle ropa på hjälp

Så har jag tappat min röst

... ropa igen



Ensam har jag vandrat

... det är ingen fara att vara ensam



Känner mig inte hel

... du blir på vägen, jag lovar



Nånstans har jag av mig själv förlorat en del

... bara inte ser just nu, allt finns kvar



Orkar inte fortsätta

... jodå



Vågar inte sluta

...klart du gör, eller det ska du inte..beroende på



vad

... vet ej?



Vems fel?

... ingens...



Vem ska jag förlåta?

...dom du älskar



Hur ska jag gå vidare med mitt liv?

...en fot före den andra



Hur ska jag palla det här?

...djupa andetag och finger i luften



”Du är fortfarande ung” får jag höra

... du är ung!



Det mig oerhört störa

... varför?



De säger ”du har hela framtiden framför dig”

NEJ! Framtiden är här

... du har rätt ...



Och jag vet fan inte hur jag ska klara mig

... det löser sig... du dör inte NU



Vad ska jag ta mig till?

... gör nått... sup, älska, skrik, gråt ... knulla?



Vad ska jag hitta på?

... precis vad du vill



Studierna är åt helvete

..åh nej...jag började sent...du har tid



Mina mål kommer jag aldrig nå

... okej, ..men klart du gör om du vill



Alla mina drömmar lika bra att glömma

... nej nje...skärp dig nu



Yttre faktorerna har sitt sagt

... yttre...kom igen... byt yttre faktorer då



Nu kan jag ingenting åstadkomma

...förrutom allt



Nu har jag ingen makt

..förrutom all



När allt kommer omkring spelar inget nån roll

... det bestämmer bara du



Där det har funnits ett hjärta

Finns idag ett stort svart hål

... fyll det med nått



//viktor

2010-11-24 @ 14:43:02
Postat av: emmi

Hej! Kolla in massor av London uppdateringar på min blogg! :) Ha en fin dag, kram

2010-11-24 @ 14:50:43
URL: http://fashiontwisted.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Du får kolla imorgon då ;P

Har själv haft lite olika variationer med rosa, svart o lila. Så tänkte prova ljusrosa nu, är inget jag provat innan :p

2010-11-24 @ 15:42:29
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se/
Postat av: Nina Tynys

Sv; Mitt mål i dieten är inte att gå ner i vikt. Utan att bli av med mitt sockerbegär. Som i slutändan skulle kunna ge mig sjukdomar och övervikt.

2010-11-24 @ 17:20:27
URL: http://findingaway.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Tackar :D

Får se om jag fortsätter med detta eller kör med den lite mörkare nyansen jag hade innan :P

2010-11-25 @ 17:05:28
URL: http://annorlundamenvanlig.blogg.se/
Postat av: Viktor van derman

hej Hanan ... vet inte vad det är, om det är dina vampyrideér (vet inte riktigt vad jag tycker om sådant, EMO, kläder eller spegel av det inre? ... svart i själen behöver inte kläder, det är verkligare och hårdare än taueringar och svarta yttre artefakter, inte för att jag säger att det inte är vackert, för det är det. Annars kanske det bara är det svarta i din själ som jag kan relatera till, som samtidigt brinner för det goda, det vackra ... och trots att det skiljer en del i år mellan oss så kan jag känna mig yngre och hungrigare än många av dina ofta tragiskt föråldrade jämnåriga, för ofta... men det är jag stolt och nöjd över ... att kunna känna

Märkligt det där ...det varta mörka, föraktet och hatet mot en omvärld som inte verkar kunna eller vilja förstå lyssna eller ens vara lite jävla schysst, eller ens lite vänlig - det kan jag verkligen sympatisera med ... jag har ett inbygt förakt mot människor, människor gör ont, människor sviker, människor bedrar, människor ljuger och är opportunistiska rovdjur som tar det de behöver utan att tänka på den de tar av ...Och det finns inte längre något som heter ärlighet, trohet och tillit ... ingen vill investera i något som sträcker sig längre än till det försat trötta lite tråkiga tillfället .. då byter man ... alla kan alltid byta, alla vill hela tiden bli pånytt bekräftade och upphöjda till det de kämpar för att känna om sig själva men misslyckas och därför behöver genom andras begär av dem ...



jag är beroende av hud, kroppar .. en kropp

armar och ben runt mig ...

ord som står kvar och förmåga att erkänna fel, att vilja ge utan att kräva ...

lärde mig vad det handlar om under en 2 årig tid hos psykolog efter en total livskrasch ... det är en patetisk klyscha som används av alla och allt nu, men jag hade fan i mig inte överlevt om jag inte sjlv den där kvällen yppat orden: vi måste åka nu, jag fixar inte mer ... och sedan hamnat på psykakuten och därefter under 2 år fått sakta hitta och bygga mig igen ... döda det elaka genom ord och erkännande.



men människor gör som sagt oftast ont ... jag har också gjort ont ... men aldrig mer tänker jag göra ont hos någon



va fan har hänt



känner mig, som du lite beskriver det, alltid lite missanpassad ... det för sig inte att tycka tänka och vilja vara som som jag känner att jag är...



jag är n og ett rovdjur jag med som vill tillfredställa begär men jag skulle aldrig kunna göra det på bekostnad av någon annan ... har sett in i för många ledsna ögon, sett för många tårar, kännt för mycket svek ...



// V

2010-11-26 @ 09:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0