MAS suger!!!

I lördags var jag med min mamma på Malmös akut på MAS. Vi fick åka dit med ambulans men trots det fick vi vänta i flera flera timmar på en läkare! Och läkaren kom inte ens trots att min mamma hade fruktansvärda smärtor i magen. Hon fick inte ens smärtstillande 'o'

Det räcker inte med att man får vänta i flera timmar för att bli undersökt, utan sjuksköterskorna är såååå jäkla otrevliga, sura och tom taskiga. Det är sant, jag lovar. En kille som hade krockat med sin moppe låg i en säng brevid min mammas. Han blödde i ansiktet och hade ont och sköterskorna gjorde inget. De la inte ens om hans sår. Var de upptagna? Nej, de satt i receptionen och snackade och hade sig och man kunde höra deras skratt!

När en av sköterskorna gick förbi frågade killen om den andra inblandade i olyckan var okej. Så svarade hon "han har fruktansvärt ont" med överlägsen ton och bara gick därifrån helt sur. Det verkade som om hon ville ge stackaren dåligt samvete. Han hade faktiskt oxå ont men tänkte på den andre ändå. Det var omtänksamt av honom. Men hur blir han bemött???

Ska bli sjuk, eller råka ut för en olycka så vill jag inte göra det i Malmö!!

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0