Känns inte bra :(

Idag är en sån dag då man vaknar på morgonen och känner att det är idag världen kommer att gå under. Jag menar inte det gråa vädret eller hemska blåsten, utan hur jag känner innerst inne nånstans som egentligen inte finns. Det känns tungt när man andas, men det är inte lungornas fel. Hjärtat slår orytmiskt, men det är inte hjärtats fel. "Innerst inne" existerar bortom det kroppsliga, och kanske det själsliga oxå! Det gör inte ont men det är det mest obehagliga man kan känna. Man kämpar för att inte låta käslorna ta över, men snart inser man att man redan förlorat det slaget! 

Jag vill inte vara på jobbet och ha med folk att göra idag. Jag vill inte spela mamma åt syrran och fråga vf hon hade stängt av sin mobil igår, vf hon alltid ska  vara så oansvarsfull och få alla att bli oroliga. Jag vill inte spela psykolog åt mamma och lyssna på henne klaga över syrran, brorsan, andra syrran & hennes man osv.
Jag vill inte sitta här och spela Hanan åt mig själv och försöka övertyga mig om att livet är bra och att jag är på rätt väg.
MEN jag kommer göra allt detta skit för att nån måste göra det och jag råkar finnas där!
The show must go on, ellehur?

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Det gör ont i mig att läsa det här som du har skrivit. Jag vill inte att min bästa vän ska må dåligt, utan jag skulle vilja hjälpa dig. Men idag är det helg och då kan du bara kunna vara för dig själv? Säga till din familj att du har migrän eller något, så låter de dig kanske vara. Försök att ägna dig själv tid och unna dig själv saker som du annars kanske inte hinner med. Gör saker som du vet kan få dig på bättre humör. Vill bara att du ska må bra igen. <3

2010-07-31 @ 09:16:38
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0