Åh tar det aldrig slut?!!

Det finns alltid nåt som håller mig vaken om nätterna. Det finns alltid en dilemma som måste löses på nåt sätt, och det känns fel vilket jag än gör.

Jag blev jätteglad när jag fick mitt jobb (telefonist på televäxeln malmö stad) Jag trivs bra och har lärt mig det och kommit in i rutinerna rätt fort. Det är bara en en sexmånaders anställning. Det låter som lång tid men det är det inte. En och en halvmånad har redan gått och det känns som om jag varit här i en vecka *o* Hsh så måste jag fatta ett beslut. Ska säga upp mig september och börja plugga igen? Eller ska jag fortsätta här till december och hoppas på en fastanställning efteråt?

Om jag väljer att säga upp mig och plugga så är det inte säkert att jag klarar den kursen och då har jag inget att göra till våren, dvs jag förlorar allt. Om tackar nej till kursen och jobba den hösten så är det inte säkert att jag får fastanställning och då har jag inget att göra till våren, dvs jag förlorar allt. Fattar ni vf det känns fel hur jag än gör? Ett fel beslut och allting är förstört (mer än det är nu!)

Jag vet att inte kan få allt men jag kan inte förlora allt?
Hur fan ska jag lösa det? :'(



Kramkram


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag förstår hur du känner dig och jag lider verkligen med dig <3 Tyvärr finns det inget jag kan göra för att underlätta för dig. Om jag hade kunnat ta beslutet åt dig, skulle jag verkligen ha gjort det. Men det kan jag inte. Det är upp till dig. Fast nu tänker du inte riktigt igenom allt, för du har faktiskt en valmöjlighet till våren och det är Kriminologi (hoppas att jag har stavat det rätt). Det du måste göra är att tänka efter om det är något som du kan ägna kanske resten av ditt arbetsliv åt. Om du kommer fram till att det är värt det, så har du i alla fall något till våren. Då har du inte förlorat allt. Å andra sidan måste du ändå avgöra hur du ska göra nu, hur din höst ska bli och det är inget beslut som jag avundas dig.

2010-07-16 @ 10:38:13
URL: http://dreamingtiger.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

Hejsan :D Vilken fin blogg du har :) Jag hade blivit riktigt glad om du skulle vilja rösta på min sko gärna 5/5 :)

http://nelly.com/designyourshoe/Default.asp?obj=kOPEuzPF0gw80YtoMqi0AOMOfha4vxxWADYu1mxzIjvG6esIKQFI#shoeGallery

2010-07-21 @ 08:01:36
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0